Show simple item record

dc.creatorGarcia Sanchez, Lilia Virginia 
dc.creatorCórdoba Barbosa, Miguel Ángel 
dc.date.accessioned2014-07-09T15:56:06Z
dc.date.available2014-07-09T15:56:06Z
dc.date.created2010-05-18
dc.date.created2010-05-18
dc.date.issued2010-05-18
dc.identifierhttp://revistas.urosario.edu.co/index.php/revsalud/article/view/734
dc.identifier.urihttp://repository.urosario.edu.co/handle/10336/7519
dc.descriptionIn the education field, the question for the holistic formation is continuous and controversial. Moreover, with the obvious changes in the global knowledge production, apprehension and transmission, is crucial asking for the role of the education in the changes of the individual toward autonomy and take decisions in relationship with the educational process and the responsibility like a person sharing with knowledge like an issue of social development. In this context, this paper, presents results of an investigation made on 1995, about the recognition value like a methodology proposal of learning quality, for consider their propositions to be in force into an educational structure.
dc.descriptionEn el terreno de la educación, la pregunta por la formación es permanente y controvertida. Adicionalmente, con los evidentes cambios en la producción, apropiación y transmisión del conocimiento global, continúa siendo pertinente cuestionar el papel de la educación en la transformación del sujeto, en la vía de la autonomía y la toma de decisiones frente a su proceso educativo y a su responsabilidad como persona comprometida con el conocimiento como factor de desarrollo social. En este contexto, se rescatan los resultados de una investigación realizada en 1995 sobre el reconocimiento como propuesta metodológica de calidad en el aprendizaje, por considerar que sus planteamientos mantienen vigencia frente a los actuales cambios en la estructura educativa.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.relation.urihttp://revistas.urosario.edu.co/index.php/revsalud/article/view/734/661
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
dc.sourceRevista Ciencias de la Salud; Vol. 4 (2006): Número especial
dc.sourceRevista Ciencias de la Salud; Vol. 4 (2006): Número especial
dc.sourceRevista Ciencias de la Salud; Vol. 4 (2006): Número especial
dc.source2145-4507
dc.source1692-7273
dc.sourceinstname:Universidad del Rosario
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional EdocUR
dc.subjectEducation; Human Formation; Recognition; Debate; Consensus
dc.subjectEducación; formación humana; reconocimiento; debate; consenso
dc.titleThe Recognition as a Quality Methodology Proposal in the Learning Process
dc.titleEl reconocimiento como propuesta metodológica de calidad en el aprendizaje
dc.typearticle
dc.publisherUniversidad del Rosario
dc.rights.accesRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.type.spaArtículo
dc.rights.accesoAbierto (Texto completo)
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.format.tipoDocumento


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0