Identidad Institucional CRAI
Logo EdocUR
    • English
    • español
    • português
  •  Work Submission
  •  FAQs
  • English 
    • English
    • español
    • português
  • Login

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

View Item 
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Trabajos de grado
  • Escuela de Administración
  • Pregrado en Administración de Negocios Internacionales
  • View Item
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Trabajos de grado
  • Escuela de Administración
  • Pregrado en Administración de Negocios Internacionales
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Plan de Negocios Bloompack

  • Exportar citas ▼
    • Exportar a Mendeley
    • Exportar a BibTex
Thumbnail
Date
2017-01-17
Author
Umbarila García, Nicolás
Share
Citation
URI

http://repository.urosario.edu.co/handle/10336/12802

Summary

Bloompack nace a partir de la desaparición de una empresa que se dedicaba a la fabricación y comercialización de empaques para flores en el municipio de Cajicá, Cundinamarca y en la cual me desempeñaba como Jefe de Producción. Es decir, mi labor era recibir los pedidos que hacían las fincas floricultoras y responder por que la línea de producción elaborara la cantidad necesaria de empaques para cumplir con éstos. La producción se dará por fuente propia, se estableció la infraestructura necesaria para la elaboración de los empaques. Se adquirió la máquina para la elaboración de los empaques, una maquina que sella el plástico que se va a usar-polipropileno biorientado-y deja el empaque formado. De igual forma se adquirió media tonelada de plástico para atender los pedidos iniciales de los clientes. El establecimiento de la infraestructura de Bloompack significó una inversión inicial de $10’700.000.
Abstract
Bloompack is born from the disappearance of a company that was dedicated to the manufacture and commercialization of packaging for flowers in the municipality of Cajicá, Cundinamarca and in which I worked as Production Manager. That is to say, my job was to receive the orders that made the floricultoras farms and to answer for that the production line elaborated the necessary quantity of packages to fulfill them. The main objective of Bloompack, in a year, is to generate a net profit of $ 18'010.246, selling a monthly average of 33,000 units of packages. The objective is viable considering that the farms that export flowers and have the need for the packaging to be produced, demand 10,000 packings per week on average, it is expected that with the prior knowledge of customers handling large accounts and presentation Of the business model with the value propositions of home delivery with no additional charge and specific delivery times.
Subject
Empaques, flores, exportaciones, fincas floricultoras, proveedores, sabana. ; Empaques ; Flores ; Exportaciones ; Fincas floricultoras ; Proveedores ; Sabana ;

Keyword

Packaging ; Flowers ; Exports ; Floriculture farms ; Suppliers ; Cundinamarca ;

Subject

Administración general ;

Show full item record

Collections
  • Pregrado en Administración de Negocios Internacionales [1033]
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue DateThis CollectionTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue Date

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR