Identidad Institucional CRAI
Logo EdocUR
    • English
    • español
    • português
  •  Work Submission
  •  FAQs
  • English 
    • English
    • español
    • português
  • Login

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

View Item 
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Investigación
  • Documentos de investigación
  • Facultad de Economía
  • Documentos de trabajo economía
  • View Item
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Investigación
  • Documentos de investigación
  • Facultad de Economía
  • Documentos de trabajo economía
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Clientelism: Concepts, Agents, and Solutions

  • Exportar citas ▼
    • Exportar a Mendeley
    • Exportar a BibTex
Thumbnail
Visualizar
Date
2017-11-29
Author
Gallego, Jorge A.Autoridad Universidad de Rosario
Wantchekon, Leonard
Share
Citation
URI
https://ideas.repec.org/p/col/000092/015867.html...

Summary

En este capítulo discutimos algunos de los temas más importantes relacionados con la literatura en clientelismo político. Luego de definir algunos de los conceptos básicos asociados con este tema, defendemos la afirmación de que la literatura se ha centrado excesivamente en el problema de la compra de votos, ignorando algunos temas (quizás) más importantes del proceso, como el patronazgo y el prebendalismo. Posteriormente, resaltamos la importancia de los intermediarios (brokers) y de las redes clientelistas, para poder entender la estructura de las relaciones entre patrones y clientes. Finalmente, revisamos algunas de las soluciones de corto y mediano plazo que han sido exploradas, principalmente a través de métodos experimentales, que incluyen mecanismos relacionados con instituciones, deliberación e información.
Abstract
In this chapter, we discuss some of the main issues pertaining to the literature on political clientelism. After defining some of the basic concepts associated with this topic, we support the claim that much of the literature has excessively focused on the problem of vote buying, while ignoring other (perhaps) more important aspects of the process, such as patronage and prebendalism. Afterwards, we underscore the importance that brokers and clientelistic networks have in order to understand the structure of patron-client relationships. Finally, we review some of the short- and medium-term solutions to the problem that have been explored mainly through experimental methods, which include mechanisms related to institutions, deliberation, and information.
Subject
Clientelismo ; Patronazgo ; Prebendalismo ; Compra de votos ;

Keyword

Clientelism ; Patronage ; Prebendalism ; Vote buying ;

Subject

Ciencia política ;

Source link

https://ideas.repec.org/p/col/000092/015867.html...

Show full item record

Collections
  • Documentos de trabajo economía [267]
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue DateThis CollectionTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue Date

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR