Identidad Institucional CRAI
Logo EdocUR
    • English
    • español
    • português
  •  Work Submission
  •  FAQs
  • English 
    • English
    • español
    • português
  • Login

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

View Item 
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Sello editorial
  • Revistas
  • Divulgación Científica
  • View Item
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Sello editorial
  • Revistas
  • Divulgación Científica
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Formando al investigador

  • Exportar citas ▼
    • Exportar a Mendeley
    • Exportar a BibTex
Thumbnail
Date
2018-04-10
Author
Universidad del Rosario, Dirección de Investigación
Share
Citation
URI

http://repository.urosario.edu.co/handle/10336/17896
https://revistas.urosario.edu.co/index.php/RDC/article/view/6692

Summary

La universidad del Rosario busca consolidarse como una institución en donde la calidad en la docencia es alimentada a través del fortalecimiento de las capacidades de investigación institucionales. Para esto ha realizado una apuesta importante en términos de fomentar un ecosistema que favorece la generación de nuevos conocimientos y su articulación a currículos y aulas de clase. Esta oferta dinámica y novedosa se complementa con estrategias específicas en investigación formativa para que los estudiantes puedan aplicar los conocimientos adquiridos y proponer soluciones novedosas a los problemas de su entorno.
Abstract
The Universidad del Rosario has undertaken to consolidate its character as an institution where excellence in teaching is reinforced through the strengthening of research capacities. It is making a significant effort to promote a university ecosystem that supports the generation of knowledge and its application to curricula, course design, and the classroom. This innovative and dynamic initiative is complemented by specific strategies for research training that help students apply the knowledge they have acquired and propose innovative solutions to problems in their academic specialties.
Subject
trayectoria científica; nivel de formación; infografía; jóvenes investigadores; ; trayectoria científica; nivel de formación; infografía; jóvenes investigadores; ;

Keyword

scientific trajectory; Level of education; infographics; young researchers; ; scientific trajectory; Level of education; infographics; young researchers; ;

Source link

https://revistas.urosario.edu.co/index.php/RDC/article/view/6692/5750...
https://revistas.urosario.edu.co/index.php/RDC/article/view/6692/5816...

Show full item record

Collections
  • Divulgación Científica [126]
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue DateThis CollectionTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue Date

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR