Identidad Institucional CRAI
Logo EdocUR
    • English
    • español
    • português
  •  Work Submission
  •  FAQs
  • English 
    • English
    • español
    • português
  • Login

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

View Item 
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Investigación
  • Artículos
  • View Item
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Investigación
  • Artículos
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Agenda ilustrada y agenda republicana en la cuestión educativa neogranadina

  • Exportar citas ▼
    • Exportar a Mendeley
    • Exportar a BibTex
Thumbnail
Date
2010
Author
Gaitán Bohórquez, Julio
Share
Citation
URI

http://repository.urosario.edu.co/handle/10336/18352

Summary

Educational reforms
 
El establecimiento del Estado republicano marca una época de inflexión que tiene en lo educativo conexiones con los procesos de cambio desarrollados durante los últimos treinta años del siglo XVIII, así como con el carácter de los debates en torno a cómo educar a la gente de la naciente república, que se mantuvieron vivos casi durante todo el siglo XIX. La discusión sobre lo educativo giró básicamente en torno a tres problemas: los planes de estudio, la relación entre la educación superior y la Iglesia, y la controversia entre ciencias tradicionales y ciencias útiles, acerca de qué tipo de conocimiento promover, si mantener el método escolástico y su énfasis en la retórica, en la literatura y en el derecho, o promover el estudio de las ciencias prácticas asociadas al conocimiento basado en la experiencia.
Abstract
The establishment of the Republican State marks a infiection epoch which have in education field connections with the change processes which were developed over the Iast thirty years of the eighteenth century, as well as in the debates about how to educate people of the nascent Republic, which were kept alive for rnost of the nineteenth century. The discussion about education was based on three issues: the curriculum, che relationship between higher education and the Church, and the controversy between traditional sciences and practical science. As well as, about what kind of knowledge to promote or if was necessary to keep the Scholastic method and its emphasis on rhetoric, literature and law, or to promote the study of practical sciences related to knowledge based on experience.
Subject
Reformas Educativas ; Debates Educativos ; Planes De Estudios ; Independencia ; Bentham ; Ciencias Útiles ;

Keyword

Educational Reforms ; Educational Discussions ; Curricula ; Independence ; Betham ; Useful Sciences ;

Source link

http://revistas.uptc.edu.co/index.php/historia_educacion_latinamerican/article/v...

Show full item record

Collections
  • Artículos [6079]
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue DateThis CollectionTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue Date

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR