Identidad Institucional CRAI
Logo EdocUR
    • English
    • español
    • português
  •  Work Submission
  •  FAQs
  • English 
    • English
    • español
    • português
  • Login

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

View Item 
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Investigación
  • Libros
  • View Item
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Investigación
  • Libros
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Antecedentes conceptuales y jurídicos de la educación ambiental en Colombia

  • Exportar citas ▼
    • Exportar a Mendeley
    • Exportar a BibTex
Thumbnail
Date
2018-08-01
Author
Ibáñez Elam, Adolfo
Gómez-Rey, AndrésAutoridad Universidad de Rosario
Rodríguez, Gloria AmparoAutoridad Universidad de Rosario
Share
Citation
URI

https://repository.urosario.edu.co/handle/10336/28781

Summary

La educación ambiental ha sido consagrada en el ordenamiento jurídico colombiano, con el fin de lograr un conocimiento general y objetivo que ayude al fortalecimiento de todo un sistema, para que esto a su vez, genere un verdadero cambio de conductas humanas que están afectando directa e indirectamente al ambiente y los recursos naturales. En ese sentido, este proceso de difusión y socialización ambiental, ha generado dudas sobre su verdadera aplicación, por cuanto la pregunta es si esta herramienta jurídico-social nace para transformar una cultura o para ser trasmisor de los riesgos o peligros que ocasionan el uso y aprovechamiento irresponsable de los bienes ambientales. De esta manera, este escrito analiza los avances y componentes de la educación ambiental desde la óptica del derecho interno e internacional para dar respuesta a su efectiva vocación.
Abstract
Environmental education has been enshrined in the Colombian legal system in order to achieve a widespread and objective knowledge that will help to strengthen a whole system, that will cause, in its turn, a true change of human behaviors that are affecting, directly and indirectly, the environment. The aforementioned process of diffusion and environmental socialization is aimed to the population, as a whole, whereupon it has generated doubts regarding its true application, making the authors wonder whether this legal and social tool was born to transform a culture or to transmit the risks and dangers that arise from the unduly and irresponsible exploitation of natural resource. Thus, this research analyses the components of environmental education from a domestic law standpoint and from an international point of view to provide an answer to its true vocation.
Subject
Educación ambientalDerecho ambiental ; Desarrollo sostenible ; Colombia ; Difusión ;

Keyword

Education ; Environmental law ; Environment ; Sustainable development ; Colombia ; Dissemination ;

Source link

http://bonga.unisimon.edu.co/bitstream/handle/20.500.12442/2606/EDUCACION%20SOCI...

Show full item record

Collections
  • Libros [731]
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue DateThis CollectionTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue Date

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR