Identidad Institucional CRAI
Logo EdocUR
    • English
    • español
    • português
  •  Work Submission
  •  FAQs
  • English 
    • English
    • español
    • português
  • Login

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

View Item 
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Sello editorial
  • Revistas
  • Revista de Economía del Rosario
  • View Item
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Sello editorial
  • Revistas
  • Revista de Economía del Rosario
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Determinants of Family Entrepreneurship in Small Businesses in Mexico

  • Exportar citas ▼
    • Exportar a Mendeley
    • Exportar a BibTex
Thumbnail
Date
2018-06-12
Author
Alvarado Lagunas, Elías
Ortiz Rodríguez, Jeyle
Morales Ramírez, Dionicio
Métricas

Share
Citation
URI
https://doi.org/10.12804/revistas.urosario.edu.co/economia/a.6816
https://repository.urosario.edu.co/handle/10336/29567

Summary

En el presente artículo se presentan los resultados de una caracterización de los micronegocios en México, efectuada mediante el uso de un modelo de elección discreta binaria, que permite determinar el efecto de los motivos por los que se inicia un micronegocio sobre la probabilidad de que un sujeto se encuentre en un micronegocio familiar. Para llevar a cabo este estudio se utiliza la Encuesta Nacional de Micronegocios del 2012, base de datos generada por el Instituto Nacional de Estadística y Geografía. Entre los resultados se encontró que los principales motivos que tienen los empresarios mexicanos para emprender un micronegocio familiar son mejorar y complementar el ingreso familiar y que los hombres casados son quienes más emprenden este tipo de asociación de negocio.
Abstract
Using a binary discrete choice model, this article aims to determine the effects of owner's motivation for launching a micro-enterprise on the likelihood of having a family microenterprise in Mexico. We use the National Survey on Micro-Enterprise 2012 collected by the National Institute of Statistics and Geography. Results show that the main reasons that Mexican entrepreneurs have for launching a family micro-enterprise are to improve and contribute to the family income, and that married men are more likely to start a family micro-enterprise than women or single men.
Subject
microbusiness ; family business ; Logit model ; micronegocio ; negocio familiar ; modelo logit ; micronegócio ; negócio familiar ; modelo logit ;

Source link

https://revistas.urosario.edu.co/index.php/economia/article/view/6816...

Show full item record

Collections
  • Revista de Economía del Rosario [206]
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue DateThis CollectionTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue Date

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR