Identidad Institucional CRAI
Logo EdocUR
    • English
    • español
    • português
  •  Work Submission
  •  FAQs
  • English 
    • English
    • español
    • português
  • Login

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

View Item 
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Sello editorial
  • Revistas
  • Revista Universidad & Empresa
  • View Item
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Sello editorial
  • Revistas
  • Revista Universidad & Empresa
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Business processes in technology and information services

  • Exportar citas ▼
    • Exportar a Mendeley
    • Exportar a BibTex
Thumbnail
Date
2019-07-12
Author
Barrera Cámara, Ricardo A.
Canepa Saenz, Ana
Santiago Perez, Judith
Barrientos Vera, Verónica
Ruiz Vanoye, Jorge
Díaz Parra, Ocotrlán
Métricas

Share
Citation
URI
https://doi.org/10.12804/revistas.urosario.edu.co/empresa/a.6639
https://repository.urosario.edu.co/handle/10336/29659

Summary

En este trabajo definimos y simulamos procesos en una compañía que presta servicios de tecnología de la información con el propósito de mejorar la atención y las funciones definidas en cada proceso. Analizamos diversos trabajos con respecto a la gestión de procesos de negocios y simulación. Para nuestro modelo de desarrollo, diseñamos una metodología basada en la gestión de procesos de negocios. Los procesos y las actividades fueron modelados y simulados con la ayuda de una herramienta de software para estables los tiempos y el número deposibles estancias ejecutadas. Dichos tiempos y procesos pueden ser adaptados al nivel de rendimiento deseado. El resultado de dichos procesos contribuyó a la realización de actividades de negocio de tal manera que las mismas sean más eficientes con respecto al uso del tiempo y por lo tanto otorguen un servicio de alta calidad.
Abstract
In this work, we defined and simulated processes in a company which provides Information Technology services with the purpose of enhancing attention and functions defined for each process. We analyzed several works related to business management process and simulation. For model development, we designed a methodology based on Business Process Management. Processes and activities were modelled and simulated using a software tool establishing times and number of possible instances to be performed. These times and processes may be adapted to a desired level of performance. Resulting processes contribute to perform business activities in a more adequate way and be more time efficient in order to provide a higher quality service.
Subject
Business processes management ; simulation ; methodology ; services ; Information Technologies ; BPM ; simulación ; metodología ; tecnologías de la Información ; BPM ; metodologia ;

Keyword

simulação ; tecnologias da informação ;

Source link

https://revistas.urosario.edu.co/index.php/empresa/article/view/6639...

Show full item record

Collections
  • Revista Universidad & Empresa [402]
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue DateThis CollectionTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue Date

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR