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Chechis Eggs


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Fecha
2020-08-13

Directores
Centro de Emprendimiento. UR Emprende

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Editor
Universidad del Rosario

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Resumen
Chechi’s eggs es un proyecto que nace en enero del 2019 con 229 pollas ponedoras debido a la existencia de una oportunidad de mercado. Valledupar tiene una población promedio de 500.00 habitantes, su nivel de producción no es satisfactorio con respecto a la demanda propia y regional. Se realizó una encuesta a 70 clientes corporativos y la mayoría de los huevos en la plaza de mercado provienen de Bucaramanga y sus precios relativamente son altos, oscilan entre 12.000 y 11000 la caja de huevo por 30, basta con mencionar que la producción de huevo en la Costa Atlántica es de 8,01%*, es relativamente baja en comparación con otros departamentos del país. Por eso, se busca establecer una granja avícola con capacidad de 5 mil gallinas ponedoras para eliminar la necesidad de comprar el producto a regiones externas y brindarles a los habitantes un producto fresco y de óptima calidad.
Abstract
Chechi’s eggs is a project that was born in January 2019 with 229 laying hens due to the existence of a market opportunity. Valledupar has an average population of 500,000 inhabitants, its production level is not satisfactory with respect to its own and regional demand. A survey was conducted of 70 corporate clients and most of the eggs in the market place come from Bucaramanga and their prices are relatively high, ranging between 12,000 and 11,000 per egg box for 30, suffice it to mention that egg production in The Atlantic Coast is 8.01% *, it is relatively low compared to other departments in the country. For this reason, the aim is to establish a poultry farm with a capacity of 5,000 laying hens to eliminate the need to buy the product from external regions and provide the inhabitants with a fresh and high-quality product. Currently the egg has become one of the main proteins for Colombians. “Per capita consumption was 279 units in 2017, 16 eggs more than last year, consolidating eggs as the third most consumed protein in the country, behind chicken and beef. With a production, in tons, close to 830 thousand, eggs will soon be the second most consumed protein in the country, surpassing beef. " (AVINEWS, 2018) The distribution channel will be directly with the shopkeepers and market place, there will be a point of sale in the city.
Palabras clave
Ideas de negocios en la industria avícola , Segmentación de mercado , Mercadeo de huevos bioseguros , Planeación estratégica , Investigaciones de mercado
Keywords
Business ideas in the poultry industry , Market segmentation , Marketing of biosecure eggs , Strategic planning Market research
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