Ítem
Acceso Abierto

Proyecto de distribución para The Box en Colombia

Título de la revista
Autores
Campos Rojas, Marcos David
Fernández Patiño, Angie Catalina
Guevara González, Brenda Samantha

Archivos
Fecha
2022-06-14

Directores
Barbagelata García, Rodrigo Federico

ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad del Rosario

Buscar en:

Métricas alternativas

Resumen
El presente proyecto expone la propuesta de negocio de The Box, una empresa de origen francés caracterizada por ser disruptiva, tecnológica, sostenible, segura y de calidad que ofrece un servicio de suscripción a cajas inteligentes a través de la incorporación de nuevas tecnologías, las cuales están diseñadas para innovar en el mercado global de comercio electrónico y disminuir el impacto ambiental del mismo mientras brinda una nueva y mejorada experiencia de entrega para los consumidores finales de las empresas y/o emprendimientos que cuentan con canales de venta digitales y de E-Commerce. El trabajo de grado despliega la idea de negocio desarrollada para The Box en Bogotá, Colombia, mercado en donde se espera ser el distribuidor líder de embalajes inteligentes y con miras de expandirse a nivel nacional y nuevos segmentos gracias a la implementación de prácticas sostenibles y transparentes en la cadena de suministro de los canales de venta digitales mediante el uso de tecnología. Siendo así, se expone la estrategia digital para ser distribuidores de la empresa francesa en el mercado nacional. Por lo tanto, el documento tiene como propósito desarrollar un proyecto de aplicación de conceptos de la asignatura Programa Avanzado de Direccionamiento Empresarial II, en donde se consideran tópicos relacionados con la presentación de la empresa, la descripción del producto, el objetivo organizacional, el análisis de la situación actual del mercado, el análisis de la competencia, el análisis del público objetivo, estrategia a desarrollar de marketing digital, cronograma de actividades, medición de resultados a través de indicadores de rendimiento y, por último, el diseño del presupuesto que se requiere para el despliegue de la estrategia digital.
Abstract
This project presents the business proposal of The Box, a French company characterized by being disruptive, technological, sustainable, safe and of quality that offers a subscription service to smart boxes through the incorporation of new technologies, which are designed to innovate in the global E-commerce market and reduce its environmental impact while providing a new and improved delivery experience for end consumers of companies and/or enterprises that have digital sales channels and E-Commerce. This degree work unfolds the business idea developed for The Box in Bogotá, Colombia, a market where it is expected to be the leading distributor of smart packaging and with a view to expand nationally and new segments thanks to the implementation of sustainable and transparent practices in the supply chain of digital sales channels through the use of technology and innovation of Industry 4.0. Therefore, the following document aims to develop a project to apply concepts from the Advanced Business Management Program II course, which considers topics related to the presentation of the company, product description, organizational objective, analysis of the current market situation, analysis of the competition, analysis of the target audience, digital marketing strategy to be developed, schedule of activities, measurement of results through performance indicators and the design of the financial budget to develop the business of The Box in the Colombian market. 6 The business model contemplates different edges with the objective of developing this project, where it is proposed to carry out a new market development strategy to penetrate the Colombian market and, together with it, a market penetration strategy to promote the visualization of The Box in the city of Bogotá. Together, a series of digital strategies will be carried out to position the brand and have a greater outreach through the publication of digital content, so they will be executed through social networks such as Instagram, Facebook, TikTok, LinkedIn, website with blog posts and newsletter; podcasts published on Spotify; retargeting content; email marketing; text message; and, finally, advertisements. Considering what has been previously mentioned, the business idea is then unfolded through the development of the following stages: presentation of the company, analysis of the current situation, analysis of the competition, analysis of the target audience, digital marketing strategies, annual schedule of activities, measurement of results and, finally, the project budget.
Palabras clave
E-Commerce , Cajas inteligentes , Packaging , Nuevas tecnologías , Sostenibilidad , Impacto medioambiental , Estrategias de marketing digital
Keywords
E-Commerce , Smart boxes , Packaging , New technologies , Sustainability , Environmental impact , Digital marketing strategies
Buscar en:
Enlace a la fuente