Ítem
Acceso Abierto

Estrategia de marketing digital para Acuarela SPA de Uñas

Título de la revista
Autores
González López, Sharon Yoletty
Pulido Lugo, Laura Carolina

Archivos
Fecha
2020-06-01

Directores
Cruz Bernal, Hernán Alberto

ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad del Rosario

Buscar en:

Métricas alternativas

Resumen
Este trabajo escrito tiene como propósito presentar una propuesta de plan de mercadeo digital a la compañía Acuarela SPA de Uñas. Nuestro objetivo principal es incrementar el top of mind de la compañía, y por lo tanto establecimos cuatro objetivos específicos que ayudarán a alcanzar el objetivo principal. Hoy en día el uso de las redes sociales les permite a las compañías tener un contacto directo inmediato con sus clientes y consumidores, y a medida que el tiempo ha transcurrido se ha convertido en algo imprescindible para las compañías estar presentes en las redes sociales. Dependido del target de cada compañía, estas generan un contenido especial, que se distribuye por medio de aquellos canales que son considerados los más óptimos. Es así como por medio de este documento damos a conocer a Acuarela SPA de Uñas, tres estrategias, de contenido y redes sociales, de SEO, y de fidelización; que permitirán a la compañía alcanzar cada uno de los objetivos que fueron planteados. Queremos que los clientes de la compañía identifiquen la calidad del servicio que ofrece la compañía, que sientan que les están aportando valor, y por tanto incrementar el engagement y el top of mind.
Abstract
The purpose of this paper is to propose a digital marketing plan for the company Acuarela SPA de Uñas. Our main objective as a company is to ensure that we are considered a key player in the market and first point of contact for both consumers and existing clients regarding beauty treatments and cosmetics in the Bogotá area. In order to accomplish this, three specific objectives have been highlighted in more depth in attempt to provide deeper clarity on our marketing strategy. Nowadays, social media has made it possible for companies to have the ability of being in immediate direct contact with their clients and consumers – any time, any place. Research suggests that, in order for companies to become more successful, having a greater social media presence is one of the fundamental ways of building relationships with new and existing clients in addition to being an effective tool for developing a sound marketing strategy. Depending on the target market of a company, specialised content is then developed specifically to meet the needs of the consumer which is delivered both efficiently and effectively through various social media channels. Through our independent research, we have provided Acuarela SPA de Uñas with three unique marketing strategies that aim to improve the content provided to consumers, increase client engagement, and enhance overall social media presence in order to achieve the objectives that have been previously stated. Our main motivations as a company are to ensure that the clients of Acuarela SPA de Uñas recognise the quality of service that is being offered and feel a sense of security knowing they are receiving valuable knowledge and information regarding the industry.
Palabras clave
Estrategias digitales , Redes sociales , Compromiso , Mercadeo digital , Recordación de marca
Keywords
Social media , Engagement , Digital marketing , Top of mind , Digital strategies
Buscar en:
Enlace a la fuente