Identidad Institucional CRAI
Logo EdocUR
    • English
    • español
    • português
  •  Work Submission
  •  FAQs
  • English 
    • English
    • español
    • português
  • Login

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

View Item 
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Investigación
  • Artículos
  • View Item
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Investigación
  • Artículos
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Art and strategy: The case study of the fashion industry in Colombia

  • Exportar citas ▼
    • Exportar a Mendeley
    • Exportar a BibTex
Thumbnail
Date
2014
Author
Malaver Rojas, Marleny Natalia
Rivera-Rodriguez, Hugo-AlbertoAutoridad Universidad de Rosario
Sierra Posada, Melissa
Cardona Madariaga, Diego Fernando
Share
Citation
URI

https://repository.urosario.edu.co/handle/10336/25017

Summary

En los ultimos anos, la industria de la moda ha sido estudiada de manera recurrente por el campo de la direction estrategica. Un buen numero de casos de estudio han permitido abordar, entre otros, temas de modelos de negocios, estrategias de internacionalizacion, capacidades dinamicas, etc. Este articulo incluye un analisis de la industria de la moda en Colombia, de manera puntual las empresas Onda del Mar, Leonisa y Silvia Tcherassi, firmas reconocidas en el sector. El analisis de los casos permite concluir que la gestion de la industria de la moda no se basa solo en creatividad, sino que requiere de elementos de innovacion en productos, mercados, procesos que garanticen la permanencia de las empresas en el tiempo.
Abstract
Nowadays a bigger interest in Fashion has developed in Colombia, which is why it can be interesting to study some companies from the fashion industry, to propose a concept that will allow us to explain the management strategies used through the study of cases like Onda del Mar, Leonisa and Silvia Tcherassi. Through book consultation and interviews, we get to triangulate the information and determine a contrast between theory and actual business reality.
Subject
estrategia ; industria de la moda ; internacionalizacion ; estudio de caso ;

Keyword

strategy ; fashion industry ; internationalization ; case study ;

Show full item record

Collections
  • Artículos [6080]
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue DateThis CollectionTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue Date

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR