Identidad Institucional CRAI
Logo EdocUR
    • English
    • español
    • português
  •  Work Submission
  •  FAQs
  • English 
    • English
    • español
    • português
  • Login

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

View Item 
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Sello editorial
  • Revistas
  • Revista de Economía del Rosario
  • View Item
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Sello editorial
  • Revistas
  • Revista de Economía del Rosario
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Essential and Orphan Drugs in Panama: Perception of Competition and Implications of Pricing Policy

  • Exportar citas ▼
    • Exportar a Mendeley
    • Exportar a BibTex
Thumbnail
Date
2020-06-18
Author
Herrera Ballesteros, Víctor H
Moreno Velásquez, Ilais
Conte, Eric I
Hall, Cecilio N
Gómez, Beatriz
Métricas

Share
Citation
URI
https://doi.org/10.12804/revistas.urosario.edu.co/economia/a.9179
https://repository.urosario.edu.co/handle/10336/29562

Summary

Medimos la percepción de competencia en el mercado de medicamentos esenciales y huérfanos. La tasa de inflación de los productos originales fue de 0.002 anuales, mientras que la de los medicamentos genéricos fue de 0.005. La provincia de Panamá, que contiene el 46.5 % de las farmacias privadas, tiene el índice más bajo en la percepción de competencia. El 18 % de los encuestados en la encuesta de gastos de bolsillo no tenía medicamentos disponibles y el 55 % no podía pagarlos. Los coeficientes de Gini fueron 0.40 (2014) y 0.76 (2017). El aumento de los precios, la relativa independencia de los minoristas para establecer los precios y el bajo acceso al seguro social/privado aumentan los gastos de bolsillo.
Abstract
"We measured the perception of competition in the market for essential and orphan drugs. The inflation rate for original products was 0.002 annually, whereas that for generic drugs was 0.005. The province of Panama, containing 46.5% of private pharmacies, has the lowest index in the perception of competition; 18% of the respondents to the out-of-pocket expenditure survey did not have drugs available, and 55% could not afford them. The Gini coefficients were 0.40 (2014) and 0.76 (2017). The increase in prices, the relative independence of retailers to establish prices, and low access to social/private insurance increase the out-of-pocket expenses."
Subject
Economic competition ; generic drug policy ; orphan drug ; pharmacy ; therapeutic equivalency ; competencia económica ; política de medicamentos genéricos ; medicamentos huérfanos ; farmacia ; equivalencia terapéutica ; concorrência económica ; política de medicamentos genéricos ; medicamentos órfãos ; farmácia ; equivalência terapêutica ;

Source link

https://revistas.urosario.edu.co/index.php/economia/article/view/9179...

Show full item record

Collections
  • Revista de Economía del Rosario [206]
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue DateThis CollectionTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue Date

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR