Identidad Institucional CRAI
Logo EdocUR
    • English
    • español
    • português
  •  Work Submission
  •  FAQs
  • English 
    • English
    • español
    • português
  • Login

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

View Item 
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Sello editorial
  • Revistas
  • Revista Universidad & Empresa
  • View Item
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Sello editorial
  • Revistas
  • Revista Universidad & Empresa
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Prospective Study of Technology in Higher Education in Colombia by 2050

  • Exportar citas ▼
    • Exportar a Mendeley
    • Exportar a BibTex
Thumbnail
Date
2020-01-09
Author
Moreno Cely, Germán Andrés
Gutiérrez Rodríguez, Ramón Eduardo
Métricas

Share
Citation
URI
https://doi.org/10.12804/revistas.urosario.edu.co/empresa/a.7583
https://repository.urosario.edu.co/handle/10336/29677

Summary

Esta investigación tiene como eje teórico y conceptual la tecnología y la educación superior en Colombia, plantea como pregunta de investigación ¿Cuáles serán los principales retos y desafíos que tendrá la educación superior en Colombia al año 2050 por los avances tecnológicos? El enfoque metodológico que se utiliza para el desarrollo de esta investigación es de corte mixto cualitativo y cuantitativo, el tipo de investigación es descriptiva y mediante el método del análisis de una encuesta a expertos Delphi, y un taller con expertos. Ellos plantean la necesidadde nuevos modelos de gestión de las universidades hacia una mayor profesionalización de las carreras universitarias, en donde se incluyan estas nuevas tecnologías. Se puede resaltar que las tecnologías de la información ycomunicación evidentemente pueden llegar a afectar en su conjunto la educación superior, pero también pueden potenciar y facilitar los procesos de enseñanza y aprendizaje para que sea más incluyente
Abstract
This research has as a theoretical and conceptual axis: technology and higher education in Colombia. The research question was: What will be the main challenges and challenges that higher education in Colombia will have by 2050 due to technological advances? The methodological approach used was a mixed qualitative and quantitative descriptive-type one. The analyzing method was a Delphi expert survey and a workshop with experts. The experts raise the need for new models of management of universities towards a greater professionalizationof university careers that include these new technologies. We can emphasize that information and communication technologies can affect higher education as a whole, but they can also strengthen and facilitate teaching and learning processes to make it more inclusive.
Subject
Tecnología ; educación superior ; futuro ; prospectiva ; innovación ; Technology ; university education ; future ; prospective ; innovation ; tecnologia ; futuro ; prospectiva ;

Keyword

educação superior ; inovação ;

Source link

https://revistas.urosario.edu.co/index.php/empresa/article/view/7583...

Show full item record

Collections
  • Revista Universidad & Empresa [402]
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue DateThis CollectionTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue Date

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR