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Analysis of the marketing strategies used in the fashion industry in recent years, a worldwide scope review


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Fecha
2024-12-12

Directores
Robayo Pinzon, Oscar Javier

ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad del Rosario

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Resumen
Esta es una investigación de alcance en donde se usó el método PRISMA para identificar los diferentes artículos y documentos necesarios que se utilizaran para poder analizar las diferentes estrategias de marketing que se están utilizando recientemente en el mundo de la moda. Se utilizan artículos sin limitación geográfica, es decir, encontramos artículos basados en diferentes países y continentes, lo cual ayuda a tener una visión más amplia del tema. Por otro lado se logra identifica un patrón de temas entre la información encontrada entre todos los artículos utilizados para hacer la revisión de alcance, por tanto se dividen los hallazgos de estrategias entre 4 temas, Social Media and E-Commerce, AI Introduction, Segmentation and Personalization and Sustainability.
Abstract
This is scoping research where the PRISMA method was used to identify the different articles and documents necessary to be used to analyze the different marketing strategies that are being used recently in the fashion world. Articles without geographical limitations are used, that is, we find articles based on different countries and continents, which helps to have a broader view of the topic. On the other hand, a pattern of topics is identified among the information found in all the articles used to do the scoping review, therefore the strategy findings are divided into 4 topics: Social Media and E-Commerce, AI Introduction, Segmentation and Personalization and Sustainability.
Palabras clave
Marketing , Estrategias , Industria de la moda , Moda , Consumidor , Global
Keywords
Marketing , Strategies , Fashion industry , Fashion , Consumer , Worldwide
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