Ítem
Acceso Abierto

Propuesta de innovación en producto y diversificación de mercados para Banafruts
Título de la revista
Autores
Bermont, María
Castro, María Alejandra
Mafioli, Alejandra
Fecha
2017-03-30
Directores
Escobar Salas, Mauricio Eduardo
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad del Rosario
Citations
Métricas alternativas
Resumen
Este trabajo pretende ofrecer una propuesta de innovación de producto y diversificación de mercados para Banafruts. Se sustenta en la implementación dela investigación de mercados para el desarrollo de un nuevo producto: ‘Mezclas Listas para
Pancakes de Banano’.
Abstract
The purpose of this paper is to suggest a product innovation and market diversification as a strategy for Banafruts, a Colombian company located in the north coast of the country, it grows and sells bananas with export quality. It relies in the implementation of market research for the development of a new product: ‘Banana-Pancakes mix‘. Through qualitative and quantitative investigations it is concluded that the product, seems attractive to the consumers and it has a high purchase potential in this market. Finally it is recommended to Banafruts to develop a diversification as competitiveness strength
Palabras clave
Diversificación , Investigación de mercado , Innovación de producto , Competitividad
Keywords
Diversification , Market research , Product innovation , Competitiveness