Show simple item record

dc.creatorTorres-Narvaez, Martha-Rocio 
dc.date.accessioned2014-07-09T15:56:01Z
dc.date.available2014-07-09T15:56:01Z
dc.date.created2010-05-18
dc.date.created2010-05-18
dc.date.issued2010
dc.identifierhttp://revistas.urosario.edu.co/index.php/revsalud/article/view/733
dc.identifier.urihttp://repository.urosario.edu.co/handle/10336/7456
dc.descriptionThe article shows the classroom like an workplace to move moral development, from the relationship between students and professors in the university atmosphere. It proposes elements to take to the practice the ethics education a transverse curriculum line. It assumes the ethics, from a plural perspective, founded on the knowledge and the human action. It joins the integral formation with the conceptions of education, curriculum, pedagogical models and methodologies of education. It proposes actions to demonstrate the commitment of the professor with the integral formation. Finally, concludes that the professor is agent of moral development and that in the classroom is constructed: identity, autonomy and responsibility, from open and plural relation between professors and students and between these and the knowledge.
dc.descriptionEl artículo plantea una reflexión sobre la manera como el aula de clase constituye un escenario que dinamiza el desarrollo moral, a partir de la interacción entre estudiantes y profesores, en el ambiente universitario. Propone elementos para llevar a la práctica la formación ética como un transversal curricular. Asume la ética, desde una perspectiva plural, fundada en el conocimiento y la acción humana. Vincula la formación integral con las concepciones de educación, currículo, modelos pedagógicos y metodologías de enseñanza. Propone acciones para evidenciar el compromiso del profesor con la formación integral. Concluye que el profesor es agente de desarrollo moral y que en el aula de clase se construye identidad, autonomía y responsabilidad, a partir de una relación abierta y plural, entre profesores y estudiantes y entre éstos y el conocimiento.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.relation.urihttp://revistas.urosario.edu.co/index.php/revsalud/article/view/733/660
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
dc.sourceRevista Ciencias de la Salud; Vol. 4 (2006): Número especial
dc.sourceRevista Ciencias de la Salud; Vol. 4 (2006): Número especial
dc.sourceRevista Ciencias de la Salud; Vol. 4 (2006): Número especial
dc.source2145-4507
dc.source1692-7273
dc.sourceinstname:Universidad del Rosario
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional EdocUR
dc.subjectMoral development
dc.subjectformación integral
dc.subjectIntegral formation
dc.subjectética
dc.subjectEthics
dc.subjectDesarrollo moral
dc.subjectuniversidad
dc.subjectUniversity
dc.subjectmodelos pedagógicos
dc.subjectPedagogical models
dc.titleThe High Education Teacher, an Agent of Moral Development
dc.titleEl profesor universitario, un agente de desarrollo moral
dc.typearticle
dc.publisherUniversidad del Rosario
dc.rights.accesRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.type.spaArtículo
dc.rights.accesoAbierto (Texto completo)
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.format.tipoDocumento


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0