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"From the Game to Dyanemic Galleries in the Hypermedia Journalistic Narrative: An Analysis of the Special"" The Battle of Belo Monte”/A Batalha de Belo Monte By Folha de S. Paulo"

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Date
2016
Author
Colussi Ribeiro, Juliana
Magalhães Firmino, Leonardo
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Citation
URI

https://repository.urosario.edu.co/handle/10336/27757

Summary

"Este artículo presenta un análisis de la narrativa hipermedia del informe 'A Batalha de Belo Monte', publicado en la página web de Folha de S. Paulo en diciembre de 2013. El objetivo del estudio es identificar los elementos utilizados en la composición de los hipermedia narrativa y verificar las posibilidades de nivel de interactividad que ofrece al usuario. En cuanto a la metodología, se ha utilizado el análisis de contenido web; Se han establecido dos categorías de análisis: elementos narrativos y niveles de interactividad. Los resultados sugieren que la ausencia de enlaces en la parte textual limita la ruta del usuario dentro de la narrativa hipermedia. Aunque el mayor nivel de interactividad ocurre en el juego de información insertado en el primer capítulo. Las restantes opciones de interactividad son por tipo de selección, en la que el usuario puede elegir ver videos y acceder a las galerías de fotos"
Abstract
"This article presents an analysis of hypermedia narrative of the report ‘A Batalha de Belo Monte’, published on the website of Folha de S. Paulo in December 2013. The aim of the study is to identify the elements used in the composition of the hypermedia narrative and verify the possibilities of interactivity level offered to the user. Regarding the methodology, it has used the web content analysis; it has been established two analysis categories: narrative elements and interactivity levels. The results suggest that the absence of links on the textual part limits the user path inside the hypermedia narrative. Although the higher level of interactivity happens in the information game inserted in the first chapter. The remaining interactivity options are for selection type, in which the user can choose to watch videos and access the photo galleries"
Subject
Narrativa hipermedia ; Interactividad ; Periodismo cibernético ; Folha de S.Paulo ;

Keyword

Hypermedia narrative ; Interactivity ; Cyber journalism ; Folha de S.Paulo ;

Source link

https://bjr.sbpjor.org.br/bjr/article/viewFile/924/732...

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