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Control of Our Personal Data in the Big Data Era: The Case of Third Party Web Tracking

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Date
2018-12-12
Author
Gonzalez, Laura Daniela
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Citation
URI
https://doi.org/10.12804/revistas.urosario.edu.co/sociojuridicos/a.6941
https://repository.urosario.edu.co/handle/10336/29576

Summary

Cientos de  corredores de datos instalan tecnologías de rastreo en la web para monitorear la navegación de las personas, lo que se conoce como rastreo web de terceros. Este artículo  estudia el rastreo web en el contexto de la gran industria de datos que recoge información de millones de fuentes para perfilar a las personas según sus condiciones demográficas, sus prácticas de consumo, sus intereses políticos, entre otros. El artículo revisa diferentes soluciones que buscan dar control a las personas sobre los datos recolectados con tecnologías de rastreo. En particular, evalúa la efectividad del modelo de consentimiento informado, para lo cual se examinaron las políticas de privacidad de las 10 páginas de noticias más visitadas desde Colombia. El estudio reveló un bajo cumplimiento de los estándares mínimos de información y de libertad necesarios para que las personas controlen el uso de los datos recolectados por medio de tecnologías de rastreo.
Abstract
Hundreds of data brokers install technologies to track the browsing activities of people, this is called third-party web tracking. This paper is divided into two parts, the first part studies the web tracking in the context of the huge data industry which collects information from millions of sources to make profiles according to people's demographics, consumption practices, and their political interests, among others. We address the main commercial products and discriminatory risks arising from data profiling. In the second part, this paper reviews different regulations that aim at giving control to people over the data they produce through tracking technologies. In particular, the paper evaluates the effectiveness of the informed consent model. For this purpose, we examined the privacy policies of the ten most visited news web pages. This study revealed a low compliance of the minimum liberty and information standards needed to allow people to control the usage over the data collected through tracking technologies.
Subject
Web tracking ; privacy policies ; informed consent ; data protection ; big data ; Rastreo web ; políticas de privacidad ; consentimiento informado ; protección de datos ; Big data ; rastreamento web ; políticas de privacidade ; consentimento informado ; proteção de dados ; big data ;

Source link

https://revistas.urosario.edu.co/index.php/sociojuridicos/article/view/6941...

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  • Estudios Socio-Jurídicos [503]
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