Identidad Institucional CRAI
Logo EdocUR
    • English
    • español
    • português
  •  Work Submission
  •  FAQs
  • English 
    • English
    • español
    • português
  • Login

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

View Item 
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Sello editorial
  • Revistas
  • Anuario electrónico de estudios en Comunicación Social "Disertaciones"
  • View Item
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Sello editorial
  • Revistas
  • Anuario electrónico de estudios en Comunicación Social "Disertaciones"
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Power of Twitter in Investigative Communication, in the Areas of Education, Marketing and Politics

  • Exportar citas ▼
    • Exportar a Mendeley
    • Exportar a BibTex
Thumbnail
Date
2020-05-13
Author
Restrepo Betancur, Luis Fernando
Métricas

Share
Citation
URI
https://doi.org/10.12804/revistas.urosario.edu.co/disertaciones/a.8100
https://repository.urosario.edu.co/handle/10336/29127

Summary

Twitter es una red social de amplio uso a nivel mundial, caracterizada por suministrar información en tiempo real, permitiendo la interacción entre personas en relación con un tema en particular. El objetivo de esta investigación fue evaluar el uso de Twitter a nivel de Sudamérica, en las áreas de educación, marketing y política, en los últimos cinco años. Para procesar la información se emplearon las técnicas estadísticas: análisis Biplot, clúster y comparativo, mediante la técnica del Modelo Lineal General (GLM). Como resultado, se destaca que los países de Sudamérica que más utilizan Twitter en las áreas citadas son: Argentina, Brasil y Chile. Twitter tiene múltiples aplicaciones de gran utilidad en el área científica para la toma rápida de decisiones, lo que minimiza costos y maximiza la probabilidad de éxito en un objetivo dado.
Abstract
Twitter is a social network, widely used worldwide, characterized by providing information in real time, allowing interaction between people in relation to a particular topic. The objective of this research was to evaluate the use of Twitter at the level of South America in the areas of education, marketing, and politics, in the last five years. The statistical techniques used for the information process were Biplot, cluster, and comparative analysis, using the General Linear Model (GLM technique). As a result, it is noted that the South American countries that use Twitter most in the mentioned areas are Argentina, Brazil, and Chile. Twitter has multiple applications of great use in the scientific area for rapid decision making, minimizing costs, and maximizing the probability of success in a given objective.
Subject
comunicación ; estadística ; información ; red social ;

Source link

https://revistas.urosario.edu.co/index.php/disertaciones/article/view/8100...

Show full item record

Collections
  • Anuario electrónico de estudios en Comunicación Social "Disertaciones" [312]
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue DateThis CollectionTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue Date

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR