Identidad Institucional CRAI
Logo EdocUR
    • English
    • español
    • português
  •  Work Submission
  •  FAQs
  • English 
    • English
    • español
    • português
  • Login

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

View Item 
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Sello editorial
  • Revistas
  • Revista de Economía del Rosario
  • View Item
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Sello editorial
  • Revistas
  • Revista de Economía del Rosario
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Importance of Effective Instructional Time in Academic Achievement: Results of a Mixed Approach in Colombia

  • Exportar citas ▼
    • Exportar a Mendeley
    • Exportar a BibTex
Thumbnail
Date
2019-04-10
Author
Villegas Mendoza, Alexander
Métricas

Share
Citation
URI
https://doi.org/10.12804/revistas.urosario.edu.co/economia/a.7763
https://repository.urosario.edu.co/handle/10336/29545

Summary

Se implementaron variables instrumentales para estimar el efecto del tiempo efectivo de instrucción en el desempeño de los estudiantes colombianos en la prueba Saber 11. Se encontró que aumentar en una desviación estándar el tiempo efectivo de instrucción incrementa el puntaje en los componentes de Matemáticas en 0,43 desviaciones y Lenguaje en 0,16, respectivamente. Una aproximación cualitativa en el departamento del Atlántico sugiere que la ventilación de las aulas, la temperatura, la disciplina, los desplazamientos hacia la escuela, las actividades ajenas a las clases y las interrupciones de los padres son los factores que más afectan el desarrollo de las actividades académicas.
Abstract
Instrumental variables were implemented to estimate the consequences of effective instructional time on the performance of Colombian students in the Saber 11 examination. When increasing in a standard deviation, the effective instruction time increments the scores by 0.43 and 0.16 in Math and Language components of this test, respectively. A qualitative approach in the Atlantico department suggests that factors such as classroom ventilation, temperature, discipline, trips to school, activities different to classes, and interruptions from parents are which most affect the development of academic activities.
Subject
Effective instructional time ; academic achievement ; Saber 11 ; instrumentals variables ; mixed methods ; tiempo efectivo de instrucción ; desempeño académico ; Saber 11 ; variables instrumentales ; métodos mixtos ; tempo efetivo de instrução ; desempenho acadêmico ; Saber 11 ; variáveis instrumentais ; métodos mistos ;

Source link

https://revistas.urosario.edu.co/index.php/economia/article/view/7763...

Show full item record

Collections
  • Revista de Economía del Rosario [206]
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue DateThis CollectionTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue Date

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR