Importance of Effective Instructional Time in Academic Achievement: Results of a Mixed Approach in Colombia

Date
2019-04-10Métricas
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Citation
URI
https://doi.org/10.12804/revistas.urosario.edu.co/economia/a.7763https://repository.urosario.edu.co/handle/10336/29545
Summary
Se implementaron variables instrumentales para estimar el efecto del tiempo efectivo de instrucción en el desempeño de los estudiantes colombianos en la prueba Saber 11. Se encontró que aumentar en una desviación estándar el tiempo efectivo de instrucción incrementa el puntaje en los componentes de Matemáticas en 0,43 desviaciones y Lenguaje en 0,16, respectivamente. Una aproximación cualitativa en el departamento del Atlántico sugiere que la ventilación de las aulas, la temperatura, la disciplina, los desplazamientos hacia la escuela, las actividades ajenas a las clases y las interrupciones de los padres son los factores que más afectan el desarrollo de las actividades académicas.
Abstract
Instrumental variables were implemented to estimate the consequences of effective instructional time on the performance of Colombian students in the Saber 11 examination. When increasing in a standard deviation, the effective instruction time increments the scores by 0.43 and 0.16 in Math and Language components of this test, respectively. A qualitative approach in the Atlantico department suggests that factors such as classroom ventilation, temperature, discipline, trips to school, activities different to classes, and interruptions from parents are which most affect the development of academic activities.
Subject
Effective instructional time ; academic achievement ; Saber 11 ; instrumentals variables ; mixed methods ; tiempo efectivo de instrucción ; desempeño académico ; Saber 11 ; variables instrumentales ; métodos mixtos ; tempo efetivo de instrução ; desempenho acadêmico ; Saber 11 ; variáveis instrumentais ; métodos mistos ;