Identidad Institucional CRAI
Logo EdocUR
    • English
    • español
    • português
  •  Work Submission
  •  FAQs
  • English 
    • English
    • español
    • português
  • Login

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

View Item 
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Sello editorial
  • Revistas
  • Revista de Economía del Rosario
  • View Item
  •   Repositorio Institucional EdocUR - Universidad del Rosario
  • Sello editorial
  • Revistas
  • Revista de Economía del Rosario
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Disagreement in a Naive Model of Attitude Formation: Comparative Statics Results

  • Exportar citas ▼
    • Exportar a Mendeley
    • Exportar a BibTex
Thumbnail
Date
2020-06-18
Author
Melguizo, Isabel
Métricas

Share
Citation
URI
https://doi.org/10.12804/revistas.urosario.edu.co/economia/a.9112
https://repository.urosario.edu.co/handle/10336/29560

Summary

Este artículo estudia la persistencia del desacuerdo en un modelo similar a Melguizo (2019), relajando dos supuestos importantes. Primero, las opiniones iniciales de los individuos son variables aleatorias, y segundo, los individuos pueden tener distintos grados de homofilia. Con respecto a la primera extensión, se encuentra que el desacuerdo persiste con más probabilidad en el atributo que exhibe la mayor media de la distribución de las diferencias en actitudes medias iniciales. Respecto a la segunda, la magnitud del desacuerdo y la velocidad de convergencia en ´el incrementan con respecto al modelo original.
Abstract
This paper further studies the persistence of disagreement in a model similar to Melguizo (2019), by relaxing two essential assumptions. First, attitudes are random variables, and second, individuals may be homophilous at different extents. Regarding the first extension, the finding is that disagreement persists with the highest probability across the attribute that exhibits the highest mean of the distribution of initial differences in average attitudes. Regarding the second one, the finding is that the magnitude of disagreement and the speed of convergence to it, increase with respect to the case in which individuals are homophilous to the same extent.
Subject
disagreement ; homophily ; average-based updating ; desacuerdo ; homofilia ; actualización de actitudes basada en medias ; desacordo ; homofilia ;

Keyword

atualização de atitudes baseada em médias ;

Source link

https://revistas.urosario.edu.co/index.php/economia/article/view/9112...

Show full item record

Collections
  • Revista de Economía del Rosario [206]
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue DateThis CollectionTitlesAuthorsTypeSubjectsAdvisorBy Issue Date

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Política de Acceso Abierto URPortal de Revistas URRepositorio de Datos de Investigación URCiencia Abierta UR